×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

صفا

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مصاحبه با مهندس هاشمی مدیر روابط عمومی گروه صنعتی صفا

 

مدير روابط عمومي گروه صنعتي صفا در اين بازديد گزارشي از روند توليد و برنامه‌هاي توسعه‌اي اين گروه صنعتي در استان مركزي ارائه داد و با تقدير از حمايت‌هاي استاندار مركزي و مسئولين استان از توليد و اشتغال گفت: بهره‌برداري از طرح‌هاي توسعه‌اي اين مجموعه صنعتي در آينده نزديك آغاز مي‌شود.

وي ادامه داد: با آغاز بهره‌برداري از اين طرح صنعتي اشتغال چشمگيري به صورت مستقيم در اين واحد توليدي مشغول به كار خواهند شد.

مهندس هاشمي افزود: بهره‌برداري از اولين خط توليد لوله‌هاي بدون درز تا نيمه اول سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد و دومين خط اين پروژه در نيمه دوم سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداري خواهد رسيد كه در قالب اين طرح نيز ايجاد ۸۵۰ نفر فرصت شغلي جديد پيش‌بيني شده است.

وي با بيان اينكه بخشي از طرح پروژه نورد سبك تا دهه فجر امسال مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت، افزود: پروژه بعدي اين گروه صنعتي اجراي خط نورد سنگين، ذوب و ريخته‌گري و توليد شمش است.

وي با اشاره به اينكه اجراي برنامه‌هاي توسعه‌اي گروه صنعتي صفا در استان مركزي نيازمند حمايت‌هاي همه‌جانبه مسئولين است، خاطرنشان كرد: طرح‌هاي بزرگي در حوزه معادن و شركت‌هاي دانش بنيان در قالب طرح توسعه فعاليت‌هاي توليدي و صنعتي گروه صنعتي صفا پيش‌بيني و برنامه‌ريزي شده است.

هاشمي خاطرنشان كرد: گروه صنعتي صفا، بزرگترين توليدكننده لوله‌هاي فولادي سايز بالا در خاورميانه و بزرگترين توليدكننده لوله و پروفيل از نظر تنوع توليد و كميت در جهان است كه تمامي محصولات خود را مطابق با استانداردهاي بين‌المللي توليد مي‌كند.

وي ادامه داد: لوله‌هاي توليدي اين مجموعه بزرگ صنعتي در صنايع استراتژيك كشور مانند صنايع نفت و گاز، پتروشيمي، صنايع آب، صنعت ساختمان و صنعت خودروسازي صنعت لوازم خانگي، صنعت كشاورزي كاربردهاي فراوان دارد و اين مجموعه جزو صنايع زيرساختي در كشور به شمار مي‌رود.

بیشتر بخوانید  بازدید معاون صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت از کارخانجات نورد و لوله صفا

مدير روابط عمومي گروه صنعتي صفا اظهار اميدواري كرد با حمايت مسئولين امر، برنامه‌هاي توسعه‌اي اين مجموعه در مواعد مقرر به مرحله بهره‌برداري برسند.

وي افزود: با آغاز بهره‌برداري از اين طرح‌ها شاهد كاهش بيكاري، جلوگيري از واردات بي‌رويه، توسعه صادرات در استان مركزي و كشور و جلوگيري از خروج ارز و ايجاد ارزش افزوده خواهيم بود.

مهندس نصرت‌پور معاون نظارت و پيگيري گروه صنعتي صفا نيز در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار مهتاب كه در حاشيه مراسم افتتاحيه چهاردهمين نمايشگاه بزرگ صنعت استان مركزي صورت گرفت، از راه‌اندازي خط نورد اين كارخانجات همزمان با دهه مبارك فجر امسال خبر داد و گفت: با راه‌اندازي اين خط توليدي بيش از يك هزار نفر به مجموعه نيروي انساني شاغل در گروه صنعتي صفا افزوده مي‌شود.

وي ادامه داد: راه‌اندازي اين خط توليدي در شرايط اقتصادي دشوار كنوني، حركت مهمي در جهت پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي و افزايش توليد و اشتغال در سطح استان مركزي و كشور به شمار مي‌رود.

استاندار مرکزي هم در آئين افتتاح چهاردهمين نمايشگاه بزرگ‌ تخصصي صنعت، صنايع کوچک، بزرگ و دانش‌بنيان استان مرکزي گفت: ۱۵۰ واحد توليدي از صنايع کوچک و متوسط معتبر و صاحب نام کشور و استان مرکزي در ۳۲۰ غرفه اين نمايشگاه محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: بيش از ۱۰ هزار مترمربع فضاي سرپوشيده براي برپايي چهاردهمين نمايشگاه صنعت استان مرکزي تجهيز شده و علاوه بر اين فضاي بيروني نمايشگاه نيز به مساحت پنج هزار مترمربع در اختيار صنايع بزرگ قرار داده شده است.

وي ادامه داد: چهاردهمين نمايشگاه صنعت استان مرکزي بسيار اميدآفرين است و از همه فعالان صنعتي و اقشار مختلف شهروندان دعوت مي‌شود در اين رويداد اقتصادي شرکت کرده و با ظرفيت‌هاي صنعتي کشور و استان آشنا شوند.

بیشتر بخوانید  انتقاد تند نماینده مجلس از بانک ها: بیشتر از وام ازدواج و فرزندآوری به کارمندان خودشان وام دادند!

استاندار مرکزي اظهار داشت: شرکت‌ها و واحدهاي توليدي بزرگي از کشور و استان مرکزي در اين نمايشگاه حضور دارند که اميدواريم بتوانند در اين فرآيند صنعتي نسبت به معرفي ظرفيت‌هاي خود و جلب مشارکت و تقاضا موفق عمل کنند.

مخلص‌الائمه بيان کرد: استان مرکزي يکي از قطب‌هاي صنعتي و کشاورزي کشور محسوب مي‌شود و با توجه به اينکه اين استان در شاهراه تبادلات کشور قرار دارد، تعامل اين ۲ بخش مي‌تواند گام بلندي جهت توسعه همه‌جانبه استان باشد.

وي اضافه کرد: در چهاردهمين نمايشگاه صنعت استان مرکزي صنايع سنگين و کارخانه‌ساز از جمله آذرآب، ماشين‌سازي، هپکو و کمباين‌سازي که برخي از آنها به دليل مديريت ناکارآمد خصوصي‌سازي در شرايط مطلوبي به سر نمي‌برند حضور دارند که البته در يكماه گذشته شرايط اين واحدها رو به بهبودي حرکت کرده و اميدواريم بتوانيم با کمک مجموعه مديريتي کشور به مابقي شرکت‌هاي مشکل‌دار رسيدگي کنيم.

استاندار مرکزي افزود: اقتصاد استان متمرکز به اراک نيست و شهرستان ساوه با شهر صنعتي بزرگ کاوه که شمار بسياري از واحدهاي توليدي صاحب نام کشور و استان را در خود جاي داده نيز نقش مهمي در توسعه استان مرکزي دارد.

مخلص‌الائمه تاکيد کرد: دولت به صنايع کوچک و متوسط به عنوان بنيه دفاعي اقتصاد کشور اميدوار است و به اين واحدها اعتماد دارد و اميد است که بتوانند ما را از اين تحريم‌هاي گسترده و جنگ اقتصادي تمام عيار نجات دهند.

وي نسبت به لزوم حضور دانشگاه‌هاي استان مرکزي در حوزه صنعت بخصوص شرکت‌هاي دانش‌بنيان نيز تاکيد کرد و گفت: تدوين نقشه جامع علم و فناوري و نوآوري استان مرکزي پيش از حضور مديريت جديد استان در دولت سيزدهم آغاز شده که همه دانشگاه‌ها و شرکت‌هاي دانش بنيان به عنوان ارکان‌ اقتصاد مقاومتي بايد در آن حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید  بازدید استاندار محترم استان مرکزی از غرفه گروه صنعتی صفا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.