×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

صفا

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش‌بینی صرفه‌جویی مصرف برق به اندازه مصرف یک‌کلانشهر

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار داشت: امسال وزارت نیرو ۱۴۰ برنامه عملیاتی برای عبور موفق از اوج بار تدوین کرده که افزایش درمیزان تولید و ظرفیت تامین برق نیروگاهها یکی از مهمترین محورهای این برنامه محسوب میشود.

وی افزود: محور دیگر این برنامه به اقدامات در زمینه میزان کاهش اوج مصرف و مدیریت مصرف و تقاضاست که طرح کاهش مصرف برق خانگی در چند روز اخیر توسط وزیر محترم نیرو رونمایی شد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: طرح کاهش مصرف برق طرحی است که متناسب با اقلیم هر منطقه طراحی شده و اجرای آن از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه جاری ادامه دارد .

وی ادامه داد: اگر مشترکان خانگی مصرف برق خود را به زیر الگو و یا حتی کمتر از دوره مشابه قبل برسانند تا ۲۰۰۰ تومان به ازای هر کیلو‌وات ساعت کاهش مصرف، پاداش دریافت خواهند کرد .

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: سال گذشته در گرمترین روز مرداد ماه رکورد مصرف برق کشور شکسته شد و میزان مصرف برق از ۶۹ هزار مگاوات عبور کرد و پیش بینی می‌کنیم که امسال با رشد تولید و افزایش تعداد مشترکان رکورد جدیدی در مصرف برق کشور ثبت شود و این رقم احتمالا به ۷۳ هزار مگاوات خواهد رسید .

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه در طرح کاهش مصرف خانگی حتی پرمصرفها هم میتوانند با کاهش مصرف برق خود نسبت به دوره مشابه پاداش دریافت کنند، گفت: برآورد می شود با همکاری خوب مردم و مشارکت همگانی آنها‌ به اندازه مصرف برق یک کلان شهر با جمعیت ۳ تا ۴ میلیون نفر نظیر تبریز یا مشهد در بخش خانگی کاهش مصرف محقق شود.

بیشتر بخوانید  تشکیل وزارت بازرگانی ابزار جدیدی برای تنظیم بازار به دست نمی‌دهد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.