×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

صفا

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محمد رستمی صفا از تامین لوله های اسپیرال برای پروژه های بزرگ خبرداد

مالک گروه صنعتی صفا با اعلام اینکه تولید کننده قطورترین لوله‌های آب در غرب آسیا هستیم گفت: با تولید لوله در ابعاد گوناگون، میلیاردها دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور داشته ایم. آقای محمد رستمی صفا با اشاره به اینکه لوله های مورد نیاز برای پروژه‌های سنگین نفتی، گازی و آبی را تولید کردیم گفت: برای اولین بار از مصرف کننده به بزرگترین تولید کننده لوله در خاورمیانه تبدیل شدیم. وی با اعلام اینکه ۶۶ سال است در عرصه فولاد کار می‌کنم گفت: خوشحالم که لوله و نورد صفا بزرگترین تولیدکننده لوله از نظر کمیت و تنوع در جهان است.

مالک گروه صنعتی صفا با ابراز خرسندی از اینکه مطرح ترین کارخانه در دنیا هستیم که لوله‌هایی از سایز ۱۰ میلی‌متر تا ۳۰۰۰ میلی‌متر را تولید می‌کنیم گفت: کارخانه لوله و پروفیل ساوه سال ۵۲ تاسیس شده بود که با ۳۰ هزار تن ظرفیت فعالیت می کرد اما اکنون با ۲ میلیون تن ظرفیت فعالیت می‌کند. وی با اعلام اینکه کارخانه‌های نورد و پروفیل ساوه لوله‌های به قطر ۱۰ تا ۶۱۰ میلی‌متر را تولید می‌کند گفت: نکته مهم طرح توسعه ساوه است که انواع و اقسام لوله‌های نفت، گاز و آب در آنجا تولید می‌شود. آقای رستمی صفا با اعلام اینکه کارخانه‌های لوله و نورد صفا تاکنون در پروژه‌های بزرگی مانند خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک نقش تعیین کننده ای داشته گفت: حدود ۶۰ درصد لوله‌های مورد نیاز گوره به جاسک را در مجموعه صفا تولید کردیم.

وی با اعلام اینکه پروژه انتقال نفت گوره به جاسک از سوم فروردین ۱۳۹۹ که مقام معظم رهبری سال جهش تولید اعلام فرمودند شروع به تولید کردیم گفت: تا ۳۰ دی ماه ۹۹ به میزان ۶۰ درصد لوله مورد نیاز پروژه را تولید کردیم و تحویل دادیم. موسس گروه صنعتی صفا با تاکید بر اینکه پروژه گوره به جاسک ۵۰۰ میلیون دلار برای مملکت صرفه‌جویی ارزی داشت گفت: اگر لوله های مورد نیاز گوره به جاسک را در داخل تولید نمی کردیم و ناچار می شدیم از خارج وارد کنیم، هزینه واردات سرسام آور می شد و با آن اعتبار، هرگز نمی توانستیم پروژه را به پایان برسانیم، زیرا هزینه تکمیل خط لوله چندین برابر افزایش می یافت. وی با اعلام اینکه هنگام تلاش برای ارتقای کشور، از هیچ کوششی فروگذار نکرده ایم گفت:همیشه بین سخت و سخت‌تر، سخت‌ترین را انتخاب کردیم، زیرا اعتقاد داریم تولید و صنعت است که مملکت ما را سرپا نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید  فرصت سوزی به جای تکریم کارآفرین

آقای رستمی صفا با تاکید بر اینکه با واسطه‌گری و دلالی نمی‌توان مملکت را به جلو برد گفت: به دلیل آنکه تولید را در دستور کار داریم و برای اعتلای مملکت مان کار می‌کنیم، مورد غضب مافیای واردات قرار داریم و به همین دلیل از اینکه اتهامی به ما بزنند، ابایی نداریم. وی با اعلام اینکه هدف بزرگی به نام اعتلای ایران داریم و باید به آن هدف برسیم گفت: باید رو به جلو حرکت کنیم و متوقف نشویم، بنابر این اگر در اندیشه تولید نبودیم، هرگز نمی‌توانستیم سرمان را بلند کنیم و بگوییم که ۱۰۰درصد پروژه انتقال خط لوله گوره به جاسک را ایرانی‌ها انجام دادند و لوله و نورد صفا نقش اصلی را در این پروژه داشت. مالک گروه صنعتی صفا هدف از تولید را صرفه جویی ارزی، تولید، خودکفایی، پایان دادن به وابستگی و رسیدن به خودکفایی دانست و گفت: آنهایی که امروزه در مجموعه‌های گروه صنعتی صفا مشغول به کار هستند، بر سر سفره‌ای می‌نشینند که خداوند روزی آنان را به دست ما سپرده است. وی با اعلام اینکه برای بقای مملکت و پرستیژ کشور، همه باید تلاش کنیم گفت: در پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان نقش اصلی را داریم، پروژه ای که با نهایی شدن، از کشاورز تا مصرف کننده خانگی و از فولادساز تا صنایع پتروشیمی از آن بهره‌مند می‌شوند. آقای رستمی صفا با اشاره به این که آب از خلیج فارس به وسیله لوله‌های تولیدی صفا به اصفهان در مرکز ایران کشیده می‌شود گفت: این افتخار را داریم که پروژه انتقال آب اصفهان از دریای عمان بر عهده لوله صفا گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی صرفه‌جویی مصرف برق به اندازه مصرف یک‌کلانشهر

مالک گروه صنعتی صفا با تاکید بر اینکه لوله‌های تولیدی با ورق‌های ایرانی ساخته می‌شود گفت: زمان ساخت هر لوله‌ ۱۲ متری در مجموعه صفا ۵ تا ۷ دقیقه است که لوله‌ها با سایز ۲۰۳۲ و ضخامت ۱۵ میلی‌متر تولید می شود. این لوله های ۱۲ متری ۸ تن و ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد. مالک گروه صنعتی صفا با اعلام اینکه پروژه انتقال آب اصفهان بالای یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور دارد گفت: طرح خط لوله انتقال آب غدیر که کارفرمای آن آب منطقه‌ای خوزستان بود، یکی دیگر از پروژه هایی بود که صفا نقش عمده ای در این زمینه دارد. در نتیجه پایان یافتن این پروژه، آب شرب ۲۵ شهر و ۱۶۸۰ روستا در مسافت ۳۰۰ کیلومتری تامین شد که ۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داد.

وی با اعلام اینکه تامین بیش از ۱۸۰ هزار تن ورق فولادی از سوی فولادسازی های داخلی انجام شد گفت: ساخت لوله و پوشش این طرح عظیم از سوی صفا انجام شد. آقای رستمی صفا با تاکید بر اینکه ساخت لوله‌های فولادی با قطرهای ۱۸۰۰ و۲۰۰۰ و۲۴۰۰ میلی‌متر از سوی صفا انجام شده گفت: صرفه‌جویی ارزی این پروژه ۲۵۰ میلیون دلار بوده که به عبارت بهتر این مقدار برای کشور ارزآوری کرده است. وی گفت: با پروژه آبرسانی غدیر، تامین کل آب اهواز، آبادان، خرمشهر، دارخوین، شادگان و دشت آزادگان از سد دز تامین شد. مالک گروه صنعتی صفا با اشاره به طرح انتقال آب صفه گفت: طرح انتقال آب با تولید لوله‌های ۶۴ اینچ که ضخامت آن ۱۵ میلی‌متر است صورت می پذیرد. کارفرمای آن آب منطقه‌ای اصفهان و هدف آن آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان بوده است. وی با اعلام اینکه در طرح انتقال آب صفه، تولید لوله‌های ۲۲۰۰ میلی متری کارخانه اسپیرال ۱ و لوله‌های ۲۰۰۰ میلیمتری در کارخانه اسپیرال ۲ صورت گرفت گفت: ضخامت این لوله ها ۱۵ میلی‌متر با گرید ایکس ۶۵ بود که کارفرمای آن شرکت تامین آب صنایع و معادن ایمواسکو بود. آقای رستمی صفا با اعلام اینکه پروژه های بسیاری به وسیله گروه صنعتی صفا انجام شده گفت: اگر بدنبال ارتقای کیفیت تولید، صرفه جویی ارزی، عبور از تحریم ها و رسیدن به خودکفایی هستیم، باید برای تولید و تولید کننده ارزش قایل شویم.

بیشتر بخوانید  آیین احیا و افتتاح دور جدید فعالیت کارخانه صنایع غذایی حامیران

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.