×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

صفا

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خبرگزاری صفا نیوز: استاندار استان مرکزی گفت:تولید بنیه دفاع اقتصادی کشور است

 

فرزاد مخلص الائمه پنجشنبه ۱۹ اسفندماه در جریان بازدید از کارخانجات نوردولوله صفا در ساوه اظهار کرد: این کارخانجات یکی از کانون های دفاع اقتصادی کشور است که سهم بسزایی در تولید انواع لوله، پروفیل، نورد و … دارد.
وی با اشاره به اینکه تولید، بنیه دفاع اقتصادی کشور است، افزود: کارخانجات نورد و لوله صفا یکی از چشم و چراغ های صنایع راهبردی کشور است که بخش بزرگی از کارخانجات این مجموعه در استان مرکزی قرار دارد.
استاندار مرکزی با اشاره به تشکیل جلساتی در تهران و سطح استان به منظور برطرف کردن موانع احتمالی پیش رو جریان بازدیدهایی که در گذشته از این واحد بزرگ تولیدی صورت گرفته است، تصریح کرد: برخی مشکلات این شرکت در طرح توسعه به دستگاههای اجرایی خدمات رسان نظیر شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی برمی گردد تا با رفع موانع و تامین آب مورد نیاز بتوان از ظرفیت تولیدی آن در صنایعی که وابسته به این کارخانه است نظیر صنایع نفت، آب، فاضلاب استفاده کرد.
وی بیان کرد: این مجموعه تولیدی از نظر تولید محصولات و بازار مصرف یکی از کارخانجات راهبردی و کارآفرین به معنای واقعی در کشور محسوب می شود و صنایع مهمی در صنعت نفت و آب به این شرکت وابسته است.
وی در خصوص تشکیل کارگروه زیربنایی استان با موضوع صدور مجوزهای قانونی برای اجرای طرح توسعه این کارخانجات گفت: مجموعه تولیدی لوازم التحریر با برند خودکار کیان از واحدهای تولیدی وابسته به این مجموعه در خارج از استان است که قرار است با تامین زیرساخت ها در قالب طرح توسعه به استان مرکزی منتقل شود و خوشبختانه صنعت با نیاز آبی بالایی نیست و اختلالی در حوزه منابع آبی استان ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری کانون تمرکز دولت مبارزه با کرونا با انجام واکسیناسیون فراگیر بود که توفیقات زیادی برای فروکش شدن بیماری بدست آمد و استان مرکزی توانست در حوزه واکسیناسیون از میانگین کشوری عبور کند، افزود: در سال آینده کانون تمرکز دولت، رشد اقتصادی است. رشد اقتصادی که برای سال ۱۴۰۱ کشور در نظر گرفته شده است معادل هشت درصد است که رقم قابل توجهی بوده و برای استان مرکزی  ۷.۲ درصد هدف‌گذاری شده است.
وی افزود: پایین بودن رشد اقتصادی در گذشته موجب بروز مشکلات عدیده ای در کشور شده است و باید همه ارکان دولت برای تحقق هدف‌گذاری رشد اقتصادی با تعیین سهم هر دستگاهی اهتمام داشته باشند و ساوه به عنوان کانون اقتصاد غیرنفتی کشور و استان مرکزی سهم بسزایی در تحقق این هدف دارد.
مدیرعامل کارخانجات نوردولوله صفا نیز گفت: با حضور استاندار مرکزی برخی موانع به ویژه اهداف طرح توسعه ای با واگذاری ۲۷۴ هکتار زمین مطرح و قرار شد با پیگیری در سطح استان برطرف شود.
محمد رستمی صفا در خصوص عدم تمدید کارت بازرگانی و قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه اظهار کرد: با پیگیری رییس قوه قضاییه این مشکل نیز در حال برطرف شدن است و صداقت این مجموعه تولیدی بزودی نشان داده خواهد شد.
وی در ادامه به سابقه ۱۸۴ ساله گروه صنعتی صفا اشاره کرد و افزود: این مجموعه تولیدی بزرگترین کارخانجات لوله ساز دنیاست که سهم بالایی از صادرات و تولید لوله، نورد، پروفیل و … در کشورهای صنعتی جهان دارد و توانسته است سهم بسزایی در خط انتقال لوله گوره به جاسک را ایفاکند و در موعد مقرر تحویل دهد.
وی افزود: در سال ۱۳۸۰ به بعد بسیاری از پروژه های کشور توسط هلدینگ صنعتی صفا طراحی و اجرا شده است و با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و متعهد تمامی طرح ها با موفقیت انجام شده است و توانسته در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب سهم بسزایی در شکوفایی اقتصاد کشور داشته باشد.
رستمی صفا در ادامه گفت: تنگ نظری بزرگترین مانع در حوزه تولید کشور است و اگر تنگ نظری در کشور از بین برود کارآفرینان و سرمایه گذاران با رقابت در تولید توان خود را به نمایش خواهند گذاشت.
خبرگزاری ایسنا
خبرگزاری صفا نیوز

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.