×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

صفا

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حضور فعال گروه صنعتي صفا در بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي

 

بيست و ششمين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي با شعار »نفت دانش‌بنيان، توليد ايراني و صادرات جهاني« از ۲۳ الي ۲۶ ارديبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ در محل دائمي نمايشگاههاي بين‌المللي تهران فعال بود.

به گزارش هفته‌نامه مهتاب استان مرکزي؛ اين نمايشگاه با حضور وزير نفت و مديران ارشد صنعت نفت، رئيس و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در محل دائمي نمايشگاههاي بين‌المللي تهران گشايش يافت.

رئيس هيئت‌مديره گروه صنعتي صفا گفت: هر ساله اين گروه صنعتي در نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي حضوري فعال دارد و امسال نيز در کنار ۱۲۰۰ شرکت داخلي و ۴۴ شرکت خارجي در بيست و ششمين دوره اين نمايشگاه و با رونق دوباره صنعت نفت با شرکتهاي زيرمجموعه خود و فعال در اين عرصه جهت ارائه توليدات در اين صنعت با تمام توان حضور داشت.

محمد رستمي‌صفا در گفتگو با خبرنگار مهتاب افزود: گروه صنعتي صفا بزرگترين توليدکننده لوله‌هاي فلزي نفت، گاز، پالايش، پتروشيمي و آب با تنوع و کميت توليد در جهان است.

وي اظهار کرد: اين گروه صنعتي مفتخر به توليد انواع لوله‌ها براي راه‌اندازي و به ثمر رساندن بسياري از پروژه‌هاي ملي نفت و گازرساني در کشور است که مهمترين اين پروژه‌ها مانند خطوط سراسري گاز کشور، خطوط انتقال نفت، توليد لوله‌هاي فازهاي متعدد پارس جنوبي، پروژه‌هاي ملي و استراتژيك كشور همچون انقال نفت خام گوره به جاسك، خطوط لوله انتقال نفت خام ترش سبزآب ري و همچنين انتقال گاز و نفت كشورهاي همسايه همچون آذربايجان، ارمنستان، عراق و ديگر كشورهاي اروپايي و آمريكايي را در كارنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید  حضور محترم جناب اقای مهندس فرهاد احمدی در کارخانجات نورد و لوله صفا

وي بيان کرد: نمايشگاه صنعت نفت بزرگترين نمايشگاه کشور و بزرگترين نمايشگاه نفت خاورميانه است و در بررسي روند حرکت شرکت‌هاي حاضر در اين نمايشگاه، افزايش توانمندي‌ها و ورود اين شرکتها به حيطه‌هاي فتح نشده صنعت نفت به وضوح قابل مشاهده است.

مديرعامل كارخانجات نورد و لوله صفا با بيان اينكه تكنولوژي ساخت لوله‌هاي عظيم براي اولين بار در كشور توسط كارشناسان اين مجموعه صنعتي طراحي و اجرا شده است، عنوان كرد: با ساخت اين لوله‌ها در مجموعه صنعتي صفا ۶ ميليون دلار صرفه‌جويي ارزي نصيب كشور شده است.

رستمي‌صفا گفت: كليدي‌ترين كاربرد اين لوله‌ها انتقال آب دريا از خليج فارس به عسلويه بوده، چرا كه براي انتقال آب شور مقاوم‌سازي شده‌اند و تمامي محصولات اين مجتمع صنعتي مطابق با آخرين استانداردهاي جهاني، توليد و براي استفاده در پروژه‌هاي انتقال آب در اختيار شركتها و دستگاه‌ها مجري قرار مي‌گيرد.

وي ضمن اشاره به اينكه اجراي طرح توليد لوله‌هاي بدون درز براي اسنفاده در طرح‌هاي توسعه و بهره‌برداري از مخازن نفتي موجود ايران از ديگر طرح‌هاي توسعه‌اي اين شركت است، خاطرنشان كرد: طرح نورد گرم در كارخانه‌هاي نورد و لوله صفا براي توليد محصولاتي همچون انواع ميلگرد صنعتي از قطر ۱۰ تا ۲۴ ميليمتر، انواع نبشي، انواع ناوداني و انواع تسمه از ديگر برنامه‌هاي توسعه‌اي اين گروه صنعتي است.

وي با اشاره به ضرورت مشاركت در صنايع زيرساختي و تاكيد بر اينكه محصولات نورد و لوله صفا علاوه بر صنعت آب، نفت، گاز و پتروشيمي در صنعت ريلي كشور هم كاربرد دارند، گفت: توليد ريل راه‌آهن و ريل خطوط مترو از جمله ديگر برنامه‌هاي توسعه‌اي مجتمع صنعتي صفا در آينده نزديك است كه با تحقق اين طرحها، ظرفيت توليد در اين گروه صنعتي به ۵ ميليون تن در سال افزايش خواهد يافت.

بیشتر بخوانید  بازدید خبرنگاران از شرکت نورد و پروفیل ساوه

وي بيان كرد: تمامي توليدات مجموعه صنعتي صفا با استفاده از مواد اوليه داخلي، توليد و در اختيار پروژه‌هاي انتقال آب كشور قرار مي‌گيرد.

وي دستيابي به رشد دائم و افزايش تنوع توليدات در صنعت مقاطع فولادي، دستيابي به افزايش ظرفيت توليدي و افزايش بهره‌وري به واسطه استفاده از ماشين‌آلات و فن‌آوري بالا و همچنين سرمايه‌گذاري آموزش نيروهاي انساني و رسيدن به استانداردهاي سازمان يادگيرنده، جلب رضايتمندي مشتريان شركت، افزايش سهم بازار در هر كدام از حوزه‌هاي انرژي، خودروسازي و ساخت و ساز، ايجاد ارزش افزوده بر روي محصولات توليدي، گسترش بازارهاي جديد در داخل كشور و دستيابي به رقم ۲۰ درصد صادرات از كل فروش شركت را از مهمترين اهداف و چشم‌انداز آينده عنوان كرد.

رستمي‌صفا گفت: در حال حاضر محصولات شركت نورد و پروفيل ساوه شامل لوله سياه و گالوانيزه، لوله گاز خانگي و شبكه، لوله و پروفيل صنعتي و ساختماني و غيره بصورت منظم به كشورهاي اروپايي انگلستان، آلمان، ايتاليا، اسپانيا، فرانسه، بلژيك، فنلاند، يونان و قبرس صادر مي‌گردد.

محسن هاشمي مدير روابط عمومي گروه صنعتي صفا نيز گفت: كارخانجات نورد و پروفيل ساوه و كارخانجات نورد و لوله صفا با سابقه درخشان خود در عرصه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي توليدكننده انواع لوله‌هاي خاص تا گريد X80 و با فشار تست هيدرواستاتيكي ۵۰۰ بار و جايگزيني لوله‌هاي توليدي HFW/ERW با لوله‌هاي بدون درز(seamles) را دارا مي‌باشد.

وي در گفتگو با مهتاب افزود: گروه صنعتي صفا علاوه بر اين با شركتهاي زيرمجموعه خود همچون كارخانه سازه‌هاي فلزي و ماشين‌آلات صنعتي صفا توليدكننده سازه‌هاي فلزي، دريايي، ساختماني و صنعتي و انواع كرين‌هاي ساختماني و صنعتي، سازه‌هاي نيروگاهي و غيره كارخانه صنعت پليمر اهواز توليدكننده انواع پلي‌اتيلن و پلي‌پروپيلن مستربچ، چسب و غيره، كارخانه سيم و كابل اهواز توليدكننده انواع سيم و كابل فشار متوسط، قوي و كابلهاي خاص و غيره و همچنين كارخانه صنعتي قلم خودكار صفا در بيست و ششمين دوره اين نمايشگاه شركت نمود.

بیشتر بخوانید  تولید فیلتر ماژیک برای اولین بار در ایران در شرکت صنعتی قلم خودکار صفا

وي اظهار كرد: گروه صنعتي صفا با حمايتهاي صورت‌گرفته در سالهاي اخير در عرصه توليد، كارآفريني، اشتغالزايي و دانش بنيان فعاليتهاي خود در حوزه‌هاي نانوداروها، هوش مصنوعي، اينترنت اشياء حوزه‌هاي علم و فناوري و بيوتكنولوژي را در اولويت و سياست برنامه‌هاي خود قرار داده است تا با رويكردي جدي در اين زمينه شاهد گسترش فعاليتهاي خود جهت خودكفايي و خدمت‌رساني به اين مرز و بوم باشد.

شايان ذكر است مديران عامل شركت مهندسي توسعه نفت، شركت ملي گاز، شركت ملي نفت و جمعي از مسئولين از غرفه گروه صنعتي صفا در بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي بازديد كردند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.