×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

صفا

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چشم‌انداز ۱۵ میلیون تن تولید و یک میلیارد دلار صادرات در سال

مدیر و بنیانگذار گروه صنعتی صفا در نشست خبری عنوان کرد:

چشم‌انداز ۱۵ میلیون تن تولید و یک میلیارد دلار صادرات در سال

مدیر گروه صنعتی صفا در خصوص چشم انداز آتی این شرکت، گفت: بزرگترین کارخانه فولاد خاورمیانه در بندرعباس با ظرفیت ۱۵ میلیون تن و برآورد سالانه ۱ میلیارد دلار صادرات راه‌اندازی کردیم که تا پایان سال ۱۴۰۳ فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

به گزارش صفحه اقتصاد، محمد رستمی صفا در یک نشست صمیمانه با خبرنگاران که در حاشیه بازدید از گروه صنعتی صفا ساوه برگزار شد، در پاسخ سوال خبرنگار صفحه اقتصاد، اظهار داشت: در حال حاضر گروه صفا یک پروژه در بندرعباس با ظرفیت ۱۵ میلیون تن تولید فولاد راه‌اندازی کرده است. در حالی که در زمینه لوله‌سازی، بزرگترین کارخانه در دنیا را داریم، در حوزه تولید فولاد هم بزرگ‌ترين كارخانه فولاد خاورميانه را در بندرعباس راه‌اندزی کرده‌ایم و محصولات تولیدی این کارخانه، كالاهای استراتژيك است.

وی افزود: طبق برآوردهای اولیه در این کارخانه، حداقل يك ميليارد دلار صادرات در سال انجام خواهد گرفت. ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این کارخانه اشتغال خواهند داشت و حداقل ۱۰۰ هزار شغل جنبی از این طریق ایجاد می‌شود.

این کارآفرین نمونه صنعتی کشور با تاکید بر اینکه تا سال ۱۳۸۰ تمام محصولاتی که در حال حاضر در اینجا تولید می‌شود را با قیمت‌های ۲ تا ۳ برابر از خارج از کشور وارد می‌کردیم، گفت: این مجموعه با وجود تمام مشکلات این مهم را به انجام رسانید که صادرات هم از همین تولیدات صورت می‌گیرد. چرا که تفکر ما همیشه فراکشوری بوده است که در این مسیر صادرات را با هزاران مشکل از بازار انگليس شروع كردیم و در حال حاضر به دلیل کیفیت خوب این تولیدات در اکثر بازارهای دنیا به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید  بازدید خبرنگاران از شرکت نورد و پروفیل ساوه

۲ میلیون تن تولید و ۵۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی

بنیانگذار گروه صنعتی صفا با بیان اینکه كارخانه نورد و پروفيل ساوه در سال ۱۳۵۲ با ظرفيت ۳۰ هزار تن در سال در ۱۰۰ هزار متر زمين تأسيس شده است، گفت: در حال حاضر كارخانه نورد و پروفيل ساوه با ظرفیت تولیدی ۲ ميليون تن در سال، لوله‌هايی با قطر ده ميلی متر تا ۶۱۰ میلی متر برای مصارف صنعتی، نفت و گاز، آب، پالايشگاه و ساختمان تولید می‌کند.

وی افزود: حدود ۵۵ درصد محصولات تولیدی كارخانجات نورد و پروفيل ساوه در كارخانجات توليدي دیگر همچون ایران خودرو به عنوان مواد اوليه استفاده می‌شود. از لوله‌های داخل فرمان اتومبيل گرفته تا لوله‌های اگزوز، استراكچر بدنه اتوبوس‌های شهری و بين شهری، لوله‌های نفت و گاز و آب از تولیدات این کارخانه می‌باشد.

محمد رستمی صفا، ادامه داد: کارخانجات نورد و لوله صفا و نورد و پروفیل ساوه، ساليانه حداقل ۵۰۰ ميليون دلار صرفه جويي ارزي براي كشور دارند. صادرات اين شرکت به کشورهای آلمان، هلند، کانادا، ايتاليا، اسپانيا، امارات، عراق، سوريه، افغانستان و كشورهاي حوزه CIS انجام می‌گیرد.

رستمی صفا با بیان اینکه تولید لوله های خط انتقال آب از دریای عمان به اصفهان، سیستان وبلوچستان و دریای عمان به کرمان و سیرجان در دستور کار ما قرار گرفته است، تصریح کرد: تمامی خط تولید اين پروژه توسط مهندسان و متخصصان داخلی ساخته می شود. تولید و صادرات نورد و پروفیل به کشورهای همسایه برای اجرای پروژه‌های صنعتی را هم در دستور کار خود قرار داده ایم و در صورت تامین برق مورد نیاز کارخانجات میزان تولیدات خود را به ۵۰۰ هزار تن خواهیم رساند.

بیشتر بخوانید  افتتاحییه نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات و فاضلاب ایران و حضور وزیر محترم نیرو در غرفه گروه صنعتی صفا

‏بنیانگذار‏ گروه صنعتی صفا با اشاره به پروژه صفاموتور، گفت: مجوز توليد ۵۲۰ هزار عدد خودروي تجاري و لوكس را برای صفاموتور اخذ کرده‌ایم که بنا داریم خودروهای تجاری را به صورت ۱۰۰ درصد داخلی به صورت ۷۰ درصد برقی و ۳۰ درصد با مصرف بنزين و گازوئيل تولید کنیم.

در پایان، مدیر گروه صنعتی صفا درباره کارخانه حامیران در استان زنجان، اظهار کرد: صنایع غذایی حامیران در سال ۱۳۵۰ با زمینه فعالیت تولید غذای کودک و بزرگسال تأسيس شد که اکثر محصولات تولیدی این کارخانه با چندین برند مختلف از جمله بیوماما، بیومیتسا و.. به خارج از کشور صادر می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.