×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

صفا

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید خبرنگاران از شرکت نورد و پروفیل ساوه

۷۰درصد از پروفیل و لوله کشور از طریق کارخانجات داخلی تامین می شود

به گزارش صفا نیوز به نقل از سایت صفحه اقتصاد: امروز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ به همراه تنی چند از خبرنگاران رسانه های مختلف از شرکت نورد و پروفیل ساوه بازدید به عمل آمد.مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه در ابتدای نشست خبری گفت: حمایت از تولید و تامین برق مورد نیاز کارخانجات مصالح ساختمانی خود زمینه ساز خروج رکورد از تولید می شود.


 امیر سعید عزیزی افزود: در حال حاضر بازار ساخت وساز وارد دوران رکود شده است و از سوی دیگر با توجه به اجرای طرح کاهش مصرف برق در بخش های خانگی، تجاری و صنایع کشور بخشی از تولیدات در حوزه نورد، پروفیل و لوله های ساختمانی کاهش یافته است که این امر خود زمینه ساز ایجاد مشکلات و قیمت تمام شده محصولات و تولیدات می شود.


وی خاطرنشان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد از پروفیل و لوله کشور از طریق کارخانجات داخلی تامین می شود و میزان تولیدات کارخانجات در صورت استفاده از تمام ظرفیت ها ۵۰۰ هزار تن می‌رسد و امسال پیش بینی شده است که به عدد ۱۶۰ هزار تن برسد، هرچند در صورت تامین برق مورد نیاز امکان افزایش تولید هم وجود داشت.

به گفته امیر سعید عزیزی ، میزان تولید محصولات به ویژه در حوزه تولید لوله و پروفیل طی دوسال گذشته بدلیل حمایت های دولت در حوزه پروژه های ساختمانی، صنعتی و نیروگاهی افزایش یافته بود، اما امسال با توجه به محدودیت های تامین برق ممکن است برخی از سفارشات در این حوزه با کاهش روبرو شود .
این مدیر صنعتی مستقر در ساوه می گوید: بخش عمده ای از تولید نورد و پروفیل ساوه درحوزه پروژه های عمرانی، صنعتی و ساخت و ساز صرف شده که بخش عمده ای از تجهیزات و ماشین آلات با وجود تشدید تحریم ها بومی سازی شده است به طوریکه با استفاده از نیرو و مهندسان داخلی توانسته ایم بخش عمده ای از نیاز لوله و پروفیل کشور را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید  افشاگری دکتر آرامی استاد دانشگاه قم از بنگاه داری بانک ها

مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه ادامه داد: میزان کرایه های حمل و نقل هم طی یکی دوسال گذشته با نوسان روبر شده است، از سوی دیگر هم با توجه به تمهیدات وزارت نیرو و شرکت برق منطقه ای اعلام شده است که میزان مصرف برق در کارخانجات باید در ساعت پیک به ۱.۲ مگاوات برسد که این اقدام خود زمینه ساز کاهش تولید محصولات می شود‌.
او یادآور شد: در حال حاضر با استفاده از بومی سازی تولیدات و محصولات در بخش لوله و پروفیل ما توانستیم ایم بخش عمده ای از صادرات به کشورهای خارجی و همسایه داشته باشیم و شاهد ارز آوری بسیار زیاد به کشور داریم.

امیر سعید عزیزی ادامه داد: تامین مواد اولیه ، نیروی انسانی ماهر و همچنین حمایت های لازم در حوزه تامین برق خود باعث بهبود وضعیت تولید مصالح ساختمانی در حوزه ساخت و ساز و از سوی دیگر پروژه های نفتی ، گازی و صنعتی می شود.

مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه در پایان افزود: در سالی که شعار آن رشد تولید و مهار تورم است، موانع در این بخش باید برداشته شود تا شاهد افزایش تولید محصولات در این بخش باشیم.

كارخانجات نورد و پروفیل ساوه در سال ۱۳۵۲ با هدف تولید انواع لوله و پروفیل های فولادی با ظرفیت تولیدی ۵۰.۰۰۰ تن در سال تاسیس و بهره برداری گردید. مدیریت این كارخانه در راستای استراتژی توسعه بازار و افزایش تنوعات محصولات و نفوذ به بازارهای صادراتی برنامه ریزی دقیق خود را در جهت سرمایه گذاری با هدف ارتقاء كیفی و كمی محصولات آغاز نموده و هم اكنون حاصل تلاش و برنامه ریزی دقیق مدیریت این شركت دستیابی به ظرفیت ۲.۰۰۰.۰۰۰ تن در سال انواع مقاطع فولادی در سایزهای گوناگون می باشد.
اجرای سیاستهای توسعه بازار این شركت باعث گردیده تا این شركت در حوزه های مختلف بازار همچون انرژی، ساخت و ساز و خودروسازی حضور موفق و رشد پایدار را تجربه نماید. هم اكنون محصولات این شركت در این صنایع كلیدی كاربردهای وسیعی همچون : لوله های گاز، آب، نفت، مقاطع صنعتی مربوط به قطعات خودرو و موتور سیكلت و همچنین انواع پروفیل ها و مقاطع مورد استفاده در صنعت ساختمان را دارا می باشد.

بیشتر بخوانید  حضور وزیر محترم صمت در غرفه نوشت افزار صفا (کیان) - نهمین نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت

گروه صنعتی صفا شامل مجموعه شرکت های پیشتاز و مستقر در استانهای مختلف کشور بوده که در زمینه تولید مقاطع فولادی، سازه های فلزی، صنعت پلیمر، سیم و کابل، نوشت افزار و صنایع غذایی فعال می باشد. بزرگترین بخش این گروه در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی برای عرضه به بازارهای داخلی و کشورهای همسایه است.

چشم انداز گروه صنعتی صفا

۱. تولید محصولات با بهترین كیفیت ممكن با اهمیت بر جلب رضایت و خواسته های مشتریان شركت. در این راستا ما به خواسته های مشتریان خود با سرعت ، حساسیت و احترام پاسخ خواهیم داد.
۲. متعهد به فراهم نمودن محیطی آرام و دلپذیر برای پرسنل و همكاران شركت ( باارزش ترین منابع ) و تشویق جهت همكاری تیمی و احترام به سلسله مراتب.
۳. به واسطه خصوصیات راهبری و خلاقیت و نوآوری، ما بسوی برخورد با چالش های بازار مقاطع فولادی رفته و از برخورد با این چالشها تجارب لازم را جهت راهبری بازار لوله و مقاطع فولادی بدست خواهیم آورد .
۴. متعهد به رشد و توسعه شركت به جهت دسترسی به بازارهای جدید در صنعت لوله و مقاطع فولادی در كنار افزایش سهم بازار بوده و به اول بودن می اندیشیم .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.